peanut

Känner att jag måste berätta något kul i dessa mörka tider.
Jo det är så här att det inträffade en liten olycka på tåget in till Ystad i lördes.

Jag (som förövrigt såg bedrövlig ut efter att nyss kommit ur duschen och önskade mest av allt så lite uppmärksamhet som möjligt) hoppade på det nästan tomma tåget i Smedstorp, slängde i lurarna i öronen och slumrade till lite lätt.
När tåget sedan stannade i tomelilla vaknade jag till av att en hel storm av folk hoppade på och en av dem var min kära nästkusin Jenny. Jag (som inte ätit på hela dagen) bad om att få smaka på ett av hennes jordnötschoklad som hon bullrade upp i knäet. Och jovisst fick jag smaka!
Efter att ha trött i mig en stor(väldigt stor) tugga av smaskigheten kom jag på mig själv. FAN JAG TÅL JU INTE JORDNÖTTER. Med truten full började jag göra hastiga rörelser i luften. Och Jenny som kan flytande teckenspråk förstod precis vad jag menade. Jag var i nöd! Hon vek upp min biljett och beordade mig att spotta i den. Men eftersom att konduktören inte kommit och kollat min biljett än så var det ju en idiotiskt idé! Jenny fick panik och började skrika "du kommer dö du kommer dö" och tillslut hade vi alla andra resenärernas blickar på oss. Inte nog med det så kommer min gamla klasskompis Myran instormande på tåget och ropar "Utrym, amanda kommer få ränneskida!". Tillslut sprang jag av tåget och spottade ut jordnötterna, som nu tillsammans med mitt saliv förtrollats till en brun äcklig sörja. En röd men fullt levande amanda hoppade sedan på tåget och satte sig tyst ner på sin plats igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0