Fullt ös - Medvetslös!

ack ack, vilken dålig bloggare jag blivit.
Jag har haft ett par helt vilda dagar med Emma Lang och har inte haft något tillfälle att sitta framför någon dator.
För första gången på flera dagar sitter jag nu alldeles ensam och tänker ta mig i kragen och göra en snabb sammanfattning av dagarna:

Torsdag:

Efter att ha kollat film hela dagen åkte jag med pappa till simrishamn och hämtade hem min fina fina underbara rara lilla bil! En mycket dammig, illaluktande men ändå efterlängtad kärra på en motsvarande kraft av 150 hästars språng. Firade mitt köp med en stor fet familjepizza med min lilla familj och sen var jag ju bara sååååå tvungen att ut och köra. Upp till brösarp bar det av, frida plockades upp och vidare mot ystad och Emma for vi. Där hämtade vi upp min bortglömda börs på morotsvägen och sen avslutades rundan med en runda till skivarp och en glass på donken.
På hemvägen glömde Emma att hoppa av, så hon fick följa med mig hem. Eftersom att hon aldrig befunnit sig på österlen i sitt liv, så fick jag agera guide.

Brum bruuuum!

Måste påpeka att här var vi laaagom övertrötta


Fredag:
Jag och Emma vaknade upp som två kungar i varsin hästens säng. Tryckte i oss två glas oboy och hoppade sedan in i bilen. Vår plan var att försöka komma till Kristianstad, och efter många om och men var vi faktiskt framme, i kristianstad! Ett par jeans, ett stycke tröja och lite smycke sen var mitt bankkonto nöjt! På hemvägen körde vi lite fel och råkade ta en omväg om åhus. Men solen sken och livet var underbart, så vad gjorde det? :)

Emma på favoriten i Kristianstad


Väl hemma blev det muffinsbak och efter lite bråk om vem som skulle slicka skålen och efter att ha fått göra om degen två gånger blev det tillslut ett 15 par goda muffins.

På kvällen bar det av till Gärsnäs där Axel och Mattias firade sina 18års dagar. Hade en jätte trevlig kväll med massa dans och gamla fotbollskompisar! Antons snälla pappa körde hem för oss och vi spenderade natten skaföttes hemma hos pappa.

Jag och Emma träffade på vår efterlängtade idol, datafilip!


Lördag:
Eftersom att jag inte är en sjusovare direkt blev jag mycket uttråkad när Emma ännu inte vaknat till liv vid 10-tiden. Satte därför på hög musik och efter ett tag var hon vid liv igen, hallelulja!
Vi blev snabbt rastlösa där vi satt i varsin sängkant och bestämde därför för att dra till Bo Ohlsson. Sagt och Gjort, Bo Ohlsson blev det.

Emmas enda inköp denna dag.


När vi kom hem somnade Emma IGEN! Jag försökte mig på att göra samma sak, men misslyckades. Under tiden och låg inne i min säng och snarkade dammsög jag hela min bil, tillochmed under sätena!

När emma vaknat stack vi+Jenny till rydsgård där det anordnats en bad och bastu-fest. Jag var trött som en björn och det blev inte bättre efter att ha suttit i en bastu en halvtimme så jag och Jenny stack hem ganska snabbt igen. Fick agera taxichafför åt ett par fyllisar på max och tillslut var jag hemma igen runt 3 på natten.

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag har nu sett skymten av din bil...en riktig parla... Kram mamma

2010-03-01 @ 12:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0